Friday, March 8, 2013

Endelig!!!


Endelig har jeg kommet skikkelig i gang med slankingen! Jeg begynte på 17 day diet igjen mandagen etter en Trondheims-ferie full av utskeielser. Jeg er nå på dag 12, og har ennå ikke gått lei av fasen jeg er på. De siste gangene jeg har prøvd å begynne på an igjen, har jeg vært lei allerede første eller andre dagen.. Men nå har jeg spist mer variert, og digger dietten! Av en eller annen grunn er jeg plutselig bare supermotivert, og det takker jeg Gud for hver dag! :)


Endelig er kroppen samarbeidsvillig nok til at jeg får trent masse! Jeg har trent mye mer enn det dietten legger opp til på den første fasen, og derfor har jeg ikke vært supernøye på mengden av det jeg kan spise. For eksempel bestilte jeg salat på kafe, og da spiste jeg det, selv om det var mer dressing enn jeg egentlig skulle ha. Men i forhold til tidligere forsøk har jeg gjort veldig få unntak. Og denne gangen har unntakene gått på mengde heller enn type mat. Jeg har vært på 7 gruppetimer på SiS de siste to ukene, så det er en julegave jeg virkelig har stor glede av! :) Jeg har også gått mye tur i finværet vi har vært velsignet med i det siste. :)

Endelig har jeg skjønt at det kan være kjekt å bruke litt mer tid på matlaging. Og når jeg er sliten og ikke har lyst, gjør jeg det likevel. Tidligere har jeg benyttet enhver anledning til å bare slenge inn en pizza i ovnen. Og spesielt hvis jeg var den eneste som skulle spise, har jeg tilbragt minst mulig tid på kjøkkenet. Denne helga er resten av familien på hytta. Jeg fikk gavekort i julegave på tid for meg selv og kombinerer det nå med hjemmeeksamen.. Så alle dere som har kjent meg en stund, vil få hakeslepp når dere ser hva jeg laget til meg selv i kveld! :) :) :) Bare se her: 

(Jeg skal ikke påstå at laks er favorittmat ennå, men jeg spiser det i hvert fall..)

Og endelig ser jeg resultater og har tro på at jeg kan nå målet mitt! På disse 12 dagene har jeg gått ned 3,5 kg! :) (For de som mener at det ikke er sunt, så tror jeg at jeg skrev litt om det sist jeg omtalte 17 day diet.. ;)) 

Hvis noen er veldig nysgjerrige på nyttårsforsett nr 2, som jeg aldri fikk tid til å skrive om, kan jeg røpe at det var å være sukkerfri. I fjor holdt jeg meg helt unna sukker 3 måneder i strekk, inkludert sommerferien, og periodevis utenom det også. Kanskje jeg skriver mer om det en annen gang. Men det hadde veldig positiv innvirkning på både energinivå, og troen på meg selv i forhold til selvdisiplin. :) Som så mange andre nyttårsforsett har det også sprukket litt innimellom. Men sukker er ikke en del av fase 1 på dietten, for å si det sånn, så nå er jeg godt i gang igjen! :)

2 comments:

Monica said...

You go :) Eg heie på deg :)

Ann Helen said...

Du e gode Reidun! Eg heie på deg!